Vaag statement

Online: 12-02-2018.
De Telegraaf Media Groep ontkent dat er negen maanden na de start al een einde komt aan zijn videoplatform Telegraaf VNDG. . . . Dat is te lezen op Spreekbuis.nl. Telegraaf VNDG is een videoplatform met een reality-georiënteerde programmering, maar brengt ook series en entertainment. Het is een aanvulling op de nieuwsvideo’s die toch al op Telegraaf.nl te zien waren. ‘Diverse bronnen’ hebben echter aan Spreekbuis laten weten dat TMG-eigenaar Mediahuis geen geduld meer heeft met VNDG.

De bronnen stellen dat Mediahuis niet wil dat Telegraaf een soort entertainmentkanaal wordt, maar zich geheel gaat richten op nieuws. “Terwijl er de laatste jaren op vrijwel alle TMG-activiteiten bezuinigd moest worden, kon het bij de Telegraaf VNDG-afdeling niet op“, klaagt een van de bronnen op Spreekbuis.

 

Er is wel héél erg veel geïnvesteerd in VNDG, aldus de bron. “Er werd continu voor de duurste oplossingen gekozen met een presentator, die zelfs meer salaris ontvangt dan Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen. Dat terwijl de online programma’s belabberd worden bekeken en de reclame-inkomsten ook zwaar tegenvallen. Telegraaf VNDG is het grootste TMG-debacle sinds de overname van Hyves.”

Volgens Spreekbuis.nl wilde TMG het bericht aanvankelijk niet bevestigen noch ontkennen. Het mediabedrijf kwam met een behoorlijk vaag statement waarin werd gerept over ‘concentreren op de ontwikkeling en het vermarkten van de sterke merken in haar portfolio en te streven naar marktleiderschap voor deze merken’.

Na publicatie van het Spreekbuis-artikel kwam TMG met een tweede reactie: “We stoppen niet met Telegraaf VNDG. Als je een dergelijk project start is dat kostbaar, daarom bekijken we hoe we efficienter kunnen werken.”